Про проект

Sikorsky: чим зараз займається завод українця, що втілив "американську мрію"

11 лютого 2016 17:05 - 1576 - Олексій Дубров

У сучасній Україні слово "бізнесмен" звичайними громадянами прирівнюється до "злодій". На це є і об'єктивні, і суб'єктивні причини. Тому ми досі свято віримо в православний (і радянський, за сумісництвом) постулат, що гроші - це зло. В США ситуація інша: людина, що зробила себе сама і змогла створити прибуткову справу, стає прикладом для наслідування. Хоча "американська мрія", яка вона була в уявленні початку ХХ століття, вже дещо трансформувалася, її встигли досягти й українці. Як-от Ігор Сікорський, геніальний інженер, що створив перший гелікоптер, а потім переїхав до США, де створив свій бізнес, що працює, і досі створює найкращі у світі гвинтокрили.

112 років тому вперше полетів з пасажирами літак-бомбардирувальник "Ілля Муромець". І тут понеслось: бізнес, успіх. Але не на Батьківщині.

Компанії Ігоря Сікорського вже більше 90 років. Створена у 1923 році, швидко набрала популярність і у Другій Світовій війні армія США взяла на озброєння гелікоптери Сікорського марки "S".

Гелікоптер VS-300 (або S-46). Його
Гелікоптер VS-300 (або S-46). Його "наступники" воювали у Другій Світовій.


Sikorsky продовжує працювати і створювати як цивільні, так і військові літаки. Пропонуємо підбірку найкращих сучасних розробок заводу.

S-76 Spirit

S-76C+
S-76C+


На офіційному сайті заводу Sikorsky його названо "легендарним". Все тому, що виробляється він вже 35 років і не втрачає популярності. Виготовлено вже більше 800 екземплярів різних модифікацій. У 1980-х S-76 побив світовий рекорд швидкості свого класу - 350 км/год. Експлуатується більш, ніж у 40 країнах світу. Базова ціна - 10 млн доларів США.

Існують і військові моделі, зокрема S-76 "Shadow".

S-92


Ще одна модель цивільної авіації. Широко використовується для рятувальних операцій, обслуговування аеропортів та на великих виробництвах. Найбільші замовники: CHC Helicopter, Shell, Chevron, Petroleum Helicopters International, Збройні сили Великої Британії та Південної Кореї (є й військова модифікація).

Вертоліт розвиває швидкість до 306 км/год. За 11 років випущено більше 300 таких гвинтокрилів. Вартість 13-14 млн доларів США.

Black Hawk Helicopter

Black Hawk Helicopter. Найпопулярніший у світі і стоїть на озброєнні в арміях США та Австралії.
Black Hawk Helicopter. Найпопулярніший у світі і стоїть на озброєнні в арміях США та Австралії.


Один з найбільш масових продуктів компанії. Це й не дивно, адже головний замовник - Армія США. Причому, ще з 1977 року. Всього виготовлено більше 2100 одиниць. Сьогодні Black Hawk Helicopter залишається не тільки основним на озброєнні американської армії, а й найпопулярнішим гелікоптером у світі.

Крім 3 членів екіпажу, здатен перевозити 11 солдат або 6 лежачих поранених. Розвиває швидкість до 300 км/год. Озброєний 6-ма кулеметами, 16-ма ракетами "повітря-земля" та "повітря-повітря", якими можна керувати, і, звісно, бомбами. Вартість такого "чуда" 21,6 млн доларів США.

S-60 Seahawk



Спеціально розроблений для ВМС США, де й працюють такі 200 одиниць ще з 1984 року. Призначений для старту з військових кораблів та військово-морських баз.

Швидкість до 270 км/год. З начинки є 3 торпеди, 3 протикорабельні ракети та 4 ракети "повітря-земля" AGM-114 Hellfire, тобто "полум'я з пекла". Може перевозити 5 пасажирів та 2 члени екіпажу. Крім армії США, перебуває на озброєнні у Австралії, Китаю, Бразилії, Іспанії, Японії, Туреччини та Сингапуру. Скоро будуть і у греків, якщо у них грошей вистачить на оплату замовлення. Бо коштує він немало: 28 млн доларів США. А виготовлено з 1984 року вже 600 штук.

S-97 Raider


І наостанок надшвидкісний вертоліт, який пройшов перші випробування лише у травні 2015 року. За словами розробників, він розганяється до швидкості 450 км/год і слугуватиме, перш за все, для розвідки та диверсій. Під час першого польоту розігнався лише до 18,5 км/год, щоб перевірити маневри.

Зможе перевозити 6 солдат з усім спорядженням (по 145 кг кожний).

P. S.


Сподіваюся, вам не захотілося відразу тікати в Штати. Але найкращі інженери, науковці, до яких тепер додалися і ІТ-спеціалісти, ось вже майже 100 років тікають за кордон і досягають там успіху. Навіть зараз, в умовах війни, коли вони б, здавалося, найбільше потрібні.

Буду несправедливий, якщо не скажу, що деякі зрушення за останній рік відбулися. З'являються нові розробки. Але вони - породження війни. І після її завершення (сподіваюсь, скорого), ентузіазм у наших інженерів може зникнути, як і зацікавленість в їх роботі з боку держави. Можливо, їх практичний досвід стане корисним для закордонних колег, але ми вже не згадаємо про них. Бо й не цікавились.

Натомість, ми знайшли дуже "вдалий" час посперечатися, скільки має отримувати чиновник чи прем'єр-міністр (хоча, попередні 20 років нас це навіть не цікавило) та позмагатись, хто зварить найбільшу галушку чи станцює найшвидший гопак. У ХХІ столітті.

Олексій Дубров, 1576.com.ua

Читайте також:

Про те, кого втратив Радянський Союз на початку свого існування
"Містер Гелікоптер": розробки Ігоря Сікорського